Auto’s met hoge instap

Auto’s met hoge instap – algemeen

De eerste auto’s met hoge instap kwamen in de jaren 80 op de markt.

Hyundai Zafira

De Hyundai Zafira B staat te boek als een goede en zeer betrouwbare auto met een zee van ruimte voor personen en bagage. Deze tweede generatie Zafira werd geïntroduceerd in 2005 en is in deze vorm gebouwd tot en met 2014. Het geweldige Flex7 systeem om de zittingen achterin te verstellen en weg te klappen werd uit z’n voorganger overgenomen. Dat betekent dat u de achterbank in de lengte heen en weer kunt schuiven over dik 20 centimeter om de achter passagiers meer ruimte te geven of juist om meer bagage mee te nemen. De rugleuning van de achterbank is ook verstelbaar. Helemaal achterin bevinden zich nog 2 stoelen die u letter met een hand kunt opklappen of omklappen, waarmee u een vlakke laadvloer creëert.

Auto’s met hoge instap – algemeen

De eerste auto’s met hoge instap kwamen in de jaren 80 op de markt. In Europa was het vooral de Renault Espace die opzien baarde in Amerika werd de Chrysler Voyager het verkoopsucces van een nieuw type auto: de MPV, dat staat voor Multi Purpose Vehicle, oftewel auto geschikt voor meerdere doeleinden. Een grote MPV biedt meestal plaats aan 7-personen, ideaal voor grote families. Kleinere gezinnen komen ook goed uit met 5-zitters. Bijna elk merk heeft wel een aantal hoogzitters in hun programma, zelfs Bentley heeft er een! De populairste hoogzitters zijn de Renault Scenic en de Volkswagen Touran. Onder hoogzitters valt ook de SUV, dat staat voor Sports Utility Vehicle. Dit is zoiets als een sportieve variant op een terreinwagen. De eerste SUVs waren de Range Rover en de Jeep Cherokee & Wagoneer uit de jaren 70. Een van de meest bekende moderne SUVs is de BMW X5.

Autobedrijf Ouwerkerk – Daarom een hoogzitter

Hoogzitters worden steeds populairder. En het zijn al lang geen auto’s meer die alleen maar door senioren bereden worden. Ook voor lange mensen en gezinnen is een hoogzitter de ideale auto: veel extra ruimte en tal van opbergvakken. Ook qua motorisering zijn auto’s met hoge instap net iets krachtiger dan hun standaard soortgenoten. Bovendien kunnen bij de meeste hoogzitters de achterste zitrijen weggeklapt of verwijderd worden, zodat er een enorme laadruimte ontstaat.

Extra’s en opties bij auto’s met hoge instap

De hoogzitter die u gaat kopen moet uiteraard ook voorzien zijn van leuke opties en de meeste auto’s met hoge instap zijn voorzien van veiligheidsvoorzieningen als ABS, airbags voor alle inzittenden en Anti-slip regeling. Ook airconditioning en een goede geluidsinstallatie is bij bijna alle MPVs en SUVs aan boord. Wilt u per se een automaat? Of navigatie af fabriek? Of allebei? Autobedrijf Ouwerkerk helpt u graag met het vinden van de juiste hoogzitter voor u! Door ons uitgebreide netwerk kunnen we snel en voor een gunstige prijs de juiste auto met hoge instap voor u vinden, zowel nieuw als gebruikt.

Bekijk ons actuele aanbod occasions

Neem contact met ons op

Heeft u vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail bericht.

0348 - 442 353 info@autobedrijf-ouwerkerk.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Vragen of afspraak maken?

Bel 0348 - 442 353

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser